Photobucket

Infolinks In Text Ads

Joomla Best around Read more: Skrip Load Blog Page bagi laju | UShareMine

Farsha Beauty Headline Animator

Friday 3 February 2012

Google Adsense Di Blog Anda




Google menggunakan teknologi carian internet untuk menyampaikan iklan yang berdasarkan kandungan laman web, lokasi geografi pengguna, dan faktor-faktor lain. Mereka yang ingin mengiklankan dengan sistem iklan Google disasarkan boleh mendaftar melalui Google AdWords. AdSense telah menjadi sebuah syarikat yang popular dalam mencipta dan meletakkan iklan banner di laman web, kerana iklan kurang mengganggu daripada kebanyakan sepanduk, dan kandungan iklan sering berkaitan dengan laman web.


Banyak laman web yang menggunakan AdSense untuk mendapatkan wang daripada kandungan mereka; ia merupakan rangkaian iklan yang paling popular. AdSense telah sangat penting untuk menyampaikan hasil pengiklanan kepada laman web yang kecil yang tidak mempunyai sumber untuk membangunkan program jualan pengiklanan dan jualan orang untuk menjana pendapatan dengan. Untuk mengisi laman web dengan iklan-iklan yang berkaitan dengan topik yang dibincangkan, webmaster meletakkan kod HTML ringkas pada muka surat laman. Laman web yang kaya dengan kandungan yang sangat berjaya dengan program pengiklanan ini, seperti yang dicatatkan dalam beberapa kajian kes penerbit di laman web AdSense. Penerbit AdSense hanya boleh meletakkan tiga unit iklan per halaman.
Sesetengah webmaster meletakkan usaha yang signifikan ke dalam memaksimumkan pendapatan AdSense mereka sendiri. Mereka melakukan ini dengan tiga cara: [perlu petikan]

    
Mereka menggunakan pelbagai teknik menjana trafik, termasuk tetapi tidak terhad kepada pengiklanan dalam talian.
    
Mereka membina kandungan berharga di laman web mereka yang menarik iklan AdSense, yang membayar paling apabila mereka diklik.
    
Mereka menggunakan kandungan teks pada laman web mereka yang menggalakkan pengunjung untuk klik pada iklan. Perhatikan bahawa Google melarang webmaster daripada menggunakan frasa seperti "Klik pada iklan AdSense saya" untuk meningkatkan kadar klik. Ungkapan-ungkapan yang diterima adalah "Sponsored Links" dan "Advertisements".
Sumber pendapatan AdSense semua adalah program AdWords, yang sebaliknya pula mempunyai model harga yang kompleks berdasarkan lelong harga kedua Vickrey. AdSense menyuruh pengiklan untuk mengemukakan bida terkedap (iaitu, tawaran yang tidak dapat dilihat oleh pesaing). Selain itu, untuk klik mana-mana yang diterima, pengiklan hanya membayar satu tawaran kenaikan di atas tawaran kedua tertinggi. Google masa ini berkongsi 68% daripada hasil yang dijana oleh AdSense dengan rakan-rakan rangkaian kandungan, dan 51% daripada hasil yang dijana oleh AdSense dengan AdSense untuk rakan kongsi

No comments:

Post a Comment