Photobucket

Infolinks In Text Ads

Joomla Best around Read more: Skrip Load Blog Page bagi laju | UShareMine

Farsha Beauty Headline Animator

Friday 9 March 2012

Nak Parking Kereta Pun Susah-Nak Kena buat Aduan Mahkamah-

OTTAWA: Seorang wanita Kanada mengemukakan aduan di mahkamah menuduh pihak berkuasa ibu negara Kanada melanggar hak asasi, kerana tidak membenarkannya meletak kereta di depan rumah, kata jurucakap mahkamah di sini, kelmarin.




   Bukan Gambar Sebenar


Kes itu dibicarakan oleh Tribunal Hak Asasi Manusia Ontario selepas Pamela Howson membuat dakwaan bahawa pihak berkuasa melakukan diskriminasi ‘atas sebab melindungi hak keluarga,’ kata jurucakap itu lagi.
Peraturan kawasan itu yang terletak di lokasi perlindungan warisan menyebabkan sesiapapun tidak dibenarkan meletak kenderaan di depan rumah mereka.
Howson boleh meletak keretanya di belakang rumah tetapi laluan di situ agak kecil dan tidak muat untuk kenderaannya yang lebih besar kerana mempunyai ruang untuk tiga anaknya.

Pegawai berkata, pengecualian boleh diberi atas sebab tertentu tetapi ia perlu dipohon kepada satu jawatankuasa perubahan kecil, sesuatu yang enggan dilakukan Howson.

Howson memberitahu tribunal itu bahawa keluarganya menimbang untuk menjual kediaman satu abad itu kerana isu letak kereta. – AFP

sumber

No comments:

Post a Comment