Photobucket

Infolinks In Text Ads

Joomla Best around Read more: Skrip Load Blog Page bagi laju | UShareMine

Farsha Beauty Headline Animator

Saturday 28 January 2012

Bukan lagu Pokok Vs hazama

TIP MUDAH KE ATAS CARA PENJAGAAN UNTUK TUMBUHAN ANDA


TIP MUDAH KE ATAS CARA PENJAGAAN UNTUK TUMBUHAN ANDA
Ramai orang bimbang banyak apabila ia datang untuk menjaga kilang mereka. Bila kita berbicara tentang tumbuh-tumbuhan rumah, anda tidak perlu risau. Terdapat beberapa perkara yang anda perlu untuk dipertimbangkan.
1. PenyiramanOverwatering membunuh kebanyakan houseplants. Kelihatan boleh menipu, jadi untuk melihat jika tanah anda cukup kering air, cuba ujian jari. Masukkan jari telunjuk sehingga ke sendi yang pertama ke dalam tanah. Jika tanah lembap, tidak air.
2. PemakananTumbuh-tumbuhan dedaun yang biasanya mempunyai keperluan nitrogen yang tinggi, manakala tumbuhan berbunga, K2O diperlukan. Baja pelepasan perlahan boleh dicampurkan dengan kompos. Walau bagaimanapun, tumbuh-tumbuhan tertentu seperti cacti dan orkid memerlukan baja khas. Feed tumbuh-tumbuhan dalam tempoh pertumbuhan mereka yang paling aktif.
3. LampuTumbuh-tumbuhan seperti Sanseveria dan Aspidistra tidak memerlukan Ahd.Mereka boleh diletakkan jauh dari tingkap. Tumbuh-tumbuhan Spider perlu separa teduh. Anda boleh meletakkan tumbuh-tumbuhan seperti ini berdekatan dengan tingkap yang melakukan atau tidak mendapat cahaya matahari. Semak label untuk melihat pokok apa anda memerlukan.
4. SuhuHouseplants boleh hidup dalam suhu yang sejuk atau panas, tetapi turun naik drastik suhu mungkin tidak baik bagi mereka. Satu perkara yang kebanyakan tumbuh-tumbuhan tidak boleh hidup pemanasan gas. Jika anda mempunyai sebuah kilang yang menyukai syarat-syarat yang yang hangat, tidak meletakkan berhampiran penghawa dingin pada musim panas.
5. KelembapanAda houseplants yang memerlukan persekitaran yang lembap. Satu tip untuk memaksimumkan kelembapan adalah untuk meletakkan periuk di dalam periuk yang lebih besar dan mengisi jurang dengan batu-batu atau kompos untuk menjaga kelembapan. Tumbuh-tumbuhan kumpulan bersama-sama sering mewujudkan mikroiklim bahawa mereka akan mendapat manfaat daripada. Jika anda mahu, anda boleh menyembur mereka dengan air sekali atau dua kali sehari bergantung kepada suhu.
6. Pemasuan semulaSesetengah tumbuhan memerlukan Pemasuan semula untuk pertumbuhan optimum tetapi terdapat orang lain yang membenci akar mereka terganggu. Atau sistem akar mereka mungkin cukup kecil bahawa mereka tidak memerlukan Pemasuan semula. Salah satu cara untuk memeriksa jika loji anda perlu Pemasuan semula adalah untuk menjadikan ia terbalik. Ketuk pot untuk melepaskan loji dan periksa akarnya. Jika akar semua yang anda lihat, maka semula periuk. Kadang-kadang akar akan keluar dari periuk. Samada anda harus memotong mereka atau periuk semula loji.
Anda hanya perlu mempunyai jagaan yang sedikit untuk tumbuh-tumbuhan anda dan seterusnya, anda akan mendapat faedah. Tumbuh-tumbuhan Dalaman bukan sahaja menambah keindahan hiasan anda, tetapi juga memberi keseronokan yang banyak kepada tukang kebun dalaman.

2 comments:

  1. ni copy paste ke? kalau copy paste, hilangkan background colour untuk tulisan tu dengan click Tx tu.. maaflah kalau salah ye? XD

    ReplyDelete